lørdag den 26. maj 2012

Sommer

Nu kan man da ikke klage over vejret længere eller...!!
Jeg nyder det gode vejr og opholdt mig også i solen i 3-4 timer i går, uden solcreme = endnu engang er jeg Rudolf med den røde tud!!

Det eneste der er en "ulempe" ved at det er så varmt er, at sulten ikke er den største. Eller det er nok mere tanken om at skulle ha gryder, potter og pander frem så det bliver til en del nem mad. Så i øjeblikket står den på salater, koldskål og i dag skulle der afprøves en ny opskrift.
Jeg er super glad for tabouleh, men jeg synes det har været enormt svært at finde en god opskrift fordi mængderne er vidt forskellige, så jeg lavede det på gefühl.
Det skal lige siges at jeg lavede en kæmpe portion!!!

Til 3 dl. ukogt bulgur* brugte jeg:
5 store solmodne tomater og uden kerner
1 agurk skrællet og uden kerner
1 rødløg
1 stort bundt bredbladet persille (kruspersille er for kraftigt i smagen)
Saften fra 1 citron
Olivenolie
Salt og Peber.

Det hele skæres i små tern og persillen hakkes fint (en minihakker til persillen kan anbefales).
Det hele vendes sammen og smages til med olie, citronsaft, salt og peber.


*Bulgur: Den nemmeste måde at lave luftig bulgur på er, at komme bulguren op i en skål, tilsæt salt, peber og lidt olie, derefter overhældes det med kogende vand (se forhold på pakken) dæk med film og lad det trække ca. 10 -20 min. afhængig af mængde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar